By: Denise Cross Photography

Správná životospráva a dostatek tekutin

Samozřejmě je důležitá správná životospráva a dostatek tekutin. Možná se někteří z vás budou divit, ale i když přijímáte tekutiny, pomáháte při cvičení spálit více kalorií. Tělo potřebuje, jak už jsem řekla správnou životosprávu, na to by neměly zapomínat zejména mladé dívky, které nejí pravidelně, jelikož si myslí, že tak zhubnou, anebo ženy, jež mají tolik práce, že nestíhají. Jídlo je velmi důležité!

Více ovoce než sladkostí

Pokud někdo z vás trpí po ránu nechutí, můžete si vzít třeba jen kousek chleba nebo půl rohlíku, ale ráno je to ten nejdůležitější přísun energie z celého dne. Na svačinu však doporučuji dát si druhou polovinu toho rohlíku či další krajíc chleba. Pokud vás trápí chuť na sladké a to v nadměrné míře, nemusíme do sebe ládovat kyselé bonbony či čokolády. Dejte si každý den jiné ovoce, střídejte to. Jednou si dopřejte grep, který si můžete posypat malou lžičkou cukru. Dále například jahody, ale i běžné ovoce jako jsou jablíčka a hrušky. Pokud někdo má rovnátka, tak si jablko může nastrouhat, jak radí zubní lékař a přidat trošku skořice, která dodá zcela jinou chuť. Je skvělé vzít si do pokoje hrozny, a vždy když vás “chytne” chuť na sladké, utrhnout si kuličku, nebo si třeba připravit mandarinku na talíř a přijde-li na vás mlsná, zobnout si. Dalším pozitivem je, že ovoce na rozdíl od sladkostí nezpůsobí později žízeň, naopak příjemně osvěží.

Nezapomínejte na bílkoviny

Důležitý je také dostatečný přísun bílkovin. Z rostlin to můžou být obecně luštěniny nebo brokolice a z živočišných zdrojů to je například krutí maso, kuřecí, ale také ryby, které obsahují mnohem více potřebných látek pro organismus. Z mléčných výrobků je to sýr a tvaroh.