Přestože se říká „sportem ku zdraví“, aby to byla pravda, musí si sportující jedinec pohlídat některé věci. Jinak se může snadno zranit nebo si způsobit jiné nepříjemné zdravotní komplikace. Pokud se sportováním teprve začínáte a chybí vám základní znalosti či zkušenosti, vezměte si srdci tato doporučení. Pohyb si díky nim užijete mnohem více a minimalizujte riziko, že vás přestane bavit.

1. Méně je více

K nejčastějším chybám sportovců – začátečníků patří příliš intenzivní zátěž, na kterou tělo není zvyklé. Bez ohledu na zvolenou aktivitu netlačte a pilu – během prvních týdnů nemá smysl usilovat o špičkové výkony a přemáhat se. Když vytrváte, zlepšení se dostaví časem. Mnohem efektivnější jsou kratší, ale častější a pravidelné tréninky.

2. Pořiďte si sportovní oblečení

Jak vypadá ideální sportovní outfit? Je pohodlný a flexibilní. Naprostým základem je dobře padnoucí spodní prádlo, které dobře sedí, neomezuje v pohybu, neřeže ani netlačí. Hodily by se vám konkrétní tipy? Spousta žen nedá dopustit na boxerky Calvin Kein, muži zase volí pánské prádlo Tommy Hilfiger. Ale ať už nakonec zvolíte kteroukoliv značku, zaměřte se na prodyšnost, schopnost absorpce potu a zápachu. Od věci rozhodně nejsou ani antibakteriální vlastnosti.

3. Hlídejte si příjem tekutin

Význam pitného režimu rozhodně nepodceňujte – nedostatek vody vede k dehydrataci organismu. A protože při provozování fyzické aktivity dochází k mnohem rychlejšímu odvodnění než jindy, doplňujte tekutiny o to svědomitěji.

4. Nesportujte, když se necítíte fit

Máte pocit, že na vás leze viróza, ale trénink byste možná zvládli? Nedělejte to, raději zůstaňte v posteli a vyležte se. A co se týče cvičení bezprostředně po prodělané nemoci, platí stejné pravidlo: dejte si alespoň týden pauzu, jinak se nemoc vrátí a vyřadí vás z provozu na ještě delší dobu.